Empatie cognitiva vs. emotionala

Empatie cognitivă vs. emoțională Empatie cognitivă vs. emoțională

Cu toate acestea, s-ar putea să recunoașteți, de asemenea, că sunt talentați și probabil că vor găsi un loc de muncă grozav în curând.

citeste si : Nu trebuie sa fugi de relatii dificile

Pe de altă parte, atunci când practicăm empatia cognitivă, putem întâlni oameni acolo unde sunt și să înțelegem de ce s-ar simți triști sau dezamăgiți după ce nu au primit postul. 

Ne exersăm să ne imaginăm cum ar fi să fii ei în acel moment, privind situația sau circumstanțele din perspectiva lor.

Empatie emoțională

Imaginează-ți că stai lângă o persoană dragă, cum ar fi copilul tău, fratele sau prietenul tău apropiat, în timp ce acesta începe să plângă. Ceea ce se confruntă probabil are un impact asupra noastră, nu-i așa? S-ar putea să începem să ne simțim și noi triști. Când experimentăm empatia emoțională, trecem din perspectiva cognitivă într-o experiență emoțională comună .

citeste si : 11 motive pentru care este greu sa renunti la o relatie nesanatoasa

Cercetătorii în psihologie socială Hodges și Myers descriu empatia emoțională în trei părți:

  • Simțim aceeași emoție ca cealaltă persoană.
  • Simțim propria noastră suferință ca răspuns la durerea lor.
  • Simțim compasiune față de cealaltă persoană.

Ei observă că există o corelație pozitivă între empatia emoțională și dorința de a-i ajuta pe ceilalți.

citeste si : Moduri in care narcisistii manipuleaza relatiile
Cu alte cuvinte, este mai probabil ca cineva căruia îi este ușor să practice empatia emoțională să fie mutat să o ajute și pe acea persoană care are nevoie.

Ar putea fi ușor să vedem beneficiile empatiei emoționale în sănătatea generală și bucuria celor mai importante relații ale noastre.

Alte tipuri de empatie

articolul continua pe pagina urmatoare

Narcisism- Trimite unui prieten