Cel mai bun mod de a controla gândurile nedorite

Cel mai bun mod de a controla gândurile nedorite Cel mai bun mod de a controla gândurile nedorite
Spread the love

Diferența dintre controlul cognitiv reactiv și proactiv

Controlul cognitiv reactiv implică de obicei respingerea și înlocuirea unui gând după ce acesta a ajuns la conștiință. În schimb, controlul cognitiv proactiv implică împiedicarea unui gând nedorit să vină în minte înainte ca acesta să prindă stăpânire și să înceapă să domine conștiința cuiva ca parte a unei bucle de gândire.

În special, pe baza paradoxului „ursului alb” al suprimării gândurilor, capul-22 al controlului preventiv al gândirii este că, dacă încerci în mod conștient să suprimi un anumit gând, inevitabil trebuie să te gândești la ceea ce suprimi, ceea ce îl menține în vârf. a minții.

Deși teoretic este posibil să previi gândurile nedorite să intre în conștiință, nu este ușor. Majoritatea participanților la studiu au folosit controlul cognitiv reactiv pentru a suprima un gând nedorit după ce acesta a ajuns la conștiință.

„Descoperirile noastre sugerează că gândurile se auto-întăresc. Gândirea unui gând îi crește puterea memoriei și probabilitatea ca acesta să se repete”, explică autorii. „Cu alte cuvinte, de fiecare dată când trebuie să respingem în mod reactiv o asociere nedorită, aceasta are potențialul de a deveni și mai puternică. În mod critic, însă, am descoperit că oamenii pot anticipa parțial acest proces dacă doresc să se asigure că acest gând vine în minte. cat de putin posibil.”

„Deși [participanții la studiu] nu au putut evita gândurile nedorite, ei s-ar putea asigura că gândirea unui gând nedorit nu crește probabilitatea ca acesta să vină din nou în minte”, a spus Fradkin într-un blog PLOS din iulie 2022 despre acest studiu recent.

Stăpânirea artei controlului cognitiv proactiv

Deși Fradkin și Elder nu oferă sfaturi specifice pentru îmbunătățirea capacității cuiva de a preveni gândurile nedorite să nu-ți vină în minte, de-a lungul anilor, am dezvoltat câteva trucuri pentru a depăși efectele paradoxale ale suprimării gândurilor (alias „problema ursului alb”. „).

Ca atlet de ultra-anduranță, am petrecut zeci de ani încercând să-mi controlez gândurile în timpul evenimentelor la distanță extremă. La fel ca în viața de zi cu zi, cheltuirea energiei mentale încercând să suprimați gândurile nedorite în timpul unei curse este epuizantă și face dificilă crearea unor stări de flux fără frecare care facilitează performanța de vârf .

Pe baza ultimilor cercetari, cheia pentru preempționarea eficientă a gândurilor este să îi dai o atingere ușoară și să nu încerci prea mult să lupți sau să întărești gândurile nedorite în supunere. Bazat pe teoria procesului ironic a lui Wegner , este un dat că de fiecare dată când mintea ta devine preocupată de suprimarea unui anumit gând, te vei gândi mai mult la el. Prin urmare, trebuie să fii viclean și să te depășești cu măiestrie folosind o combinație de funcții executive și imaginație .

citeste in continuare pe pagina urmatoare