Ințelegerea și procesarea furiei

Ințelegerea și procesarea furiei

O emoție la mâna a doua

Cei mai mulți dintre noi avem cel puțin un regret că ne-am comportat cu furie. Și majoritatea dintre noi ne-ar plăcea să știm cum să ne descurcăm mai bine pe noi înșine și cu interacțiunile noastre cu ceilalți atunci când suntem supărați. Să ne uităm exact cu ce avem de-a face: Asociația Americană de Psihologie definește furia ca „o stare de sentiment negativ care este de obicei asociată cu gânduri ostile, excitare fiziologică și comportamente dezadaptative”. Mai mult, cercetările lor arată că „aproximativ 90% dintre incidentele agresive sunt precedate de furie”. Furia este recunoscută pe scară largă de profesioniștii din domeniul sănătății mintale ca o emoție secundară – ceea ce eu mă refer la o „pătură” – emoție.

citeste si despre: Empatie cognitiva vs. emotionala

Furia în creștere

Cu rapoartele zilnice despre confruntări aprinse în aeroporturi, magazine alimentare și alte setări în mod normal neutre, este clar că furia este în creștere. Potrivit Raportului anual al Emoțiilor Globale al Gallup , „În 2020, lumea a fost un loc mai trist, mai supărat, mai îngrijorat și mai stresat decât a fost oricând în ultimii 15 ani.”

Hans Steiner, profesor emerit la Departamentul de Psihiatrie și Științe Comportamentale din Stanford, explică modul în care pandemia a contribuit la creșterea furiei: „Situația COVID ne prezintă provocări fără precedent, care interferează neîncetat cu toate viețile noastre. Izolarea socială poate fi cel mai bun instrument pentru a menține virusul sub control, dar aceasta se confruntă direct cu nevoia de intervenții sociale care să ne ajute să rezolvăm furia și furia atunci când suntem la cheremul nedreptății și incertitudinii.”

Într-un articol din ianuarie 2022 din New York Times , Sarah Lyall a examinat furia consumatorului și a intervievat o serie de persoane despre care este receptorul furiei consumatorilor. Un comerciant a descris o întâlnire cu un client furios: „Te uiți la cineva și te gândești: „Nu cred că este vorba despre brânză”.

citeste si despre: Tactici comune ale manipulatorilor psihologici

Cu siguranță nu este vorba de brânză, sau de coada lungă la check-out de la băcănie, sau de șoferul prost din parcare sau de oriunde și oriunde apare furia. Este vorba despre acea emoție secundară a furiei și despre ce se află sub ea. Și nu există moment mai bun decât aici și acum pentru a învăța cum să înțelegem ce se întâmplă și să ne procesăm furia.

articolul continua pe pagina urmatoare