3 semne că ai un vampir energetic în viața ta

3 semne că ai un vampir energetic în viața ta

Dacă te trezești prins în drama lor (auto-provocată), lucrul la propria valoare de sine te poate ajuta să renunți la natura lor dominatoare. Câteva lucruri care pot ajuta:

  • Practicarea autocompasiunii. Tratează-te cu bunătate și reamintește-ți că toată lumea, nu doar tu, are defecte și imperfecțiuni.
  • Înconjurându-te de oameni pozitivi. Petrece mai mult timp cu prietenii și familia care te înalță și evită-i pe cei care te doboară.
  • O provocare a vorbirii negative cu sine . Spuneți-vă gândurile depresive și faceți un efort pentru a reformula lucrurile într-o lumină mai pozitivă. Concentrează-te pe punctele tari și realizările tale, în loc să lași pe cineva să se oprească asupra defectelor sau greșelilor tale.
  • Practicarea recunoștinței . Fă-ți timp pentru a reflecta asupra aspectelor pozitive ale vieții tale și exprimă-ți recunoștința pentru ele, pentru a-ți îndepărta concentrarea de negativitate și pentru a-ți crește bunăstarea.
citeste si despre: Iertarea toxică în abuzul narcisic

Este important să recunoașteți când sunteți manipulat și să vă concentrați în interior pentru a vă proteja de comportamentul lor dăunător.

2. Te simți dezamăgit

În încercarea de a-și compensa în exces propriile nesiguranțe, acești indivizi dezvoltă nevoia nevrotică de a exercita o dominație devenind excesiv de critici față de ceilalți.

Tipurile dramatice de personalitate, adesea în nevoia lor de a dezvolta un simț mai pozitiv al sinelui, realizează același lucru încercând să-i submineze pe ceilalți, arată o cercetare publicată în Academia Americană de Psihanaliza. 

Astfel de trăsături se găsesc adesea la narcisiști.

Pentru a se hrăni cu tine, acești oameni își pot muta atenția fără probleme către ei înșiși:

  • „Știu că te lupți în relația ta, dar măcar ai una. Mă simt atât de singur .”
  • „Înțeleg că trebuie să lucrezi, dar chiar am nevoie de ajutorul tău pentru asta.”
  • „Vrei să petreci timp acasă și înțeleg, dar te porți prea bătrân pentru vârsta ta.”

Critica lor te poate lăsa să te simți epuizat. Deși este posibil să nu primiți un răspuns pozitiv, puteți încerca să fiți mai aserți în ceea ce privește nevoile dvs.:

  • „Mă simt inconfortabil când îmi vorbești pe acel ton al vocii.”
  • „Nu pot participa la acel eveniment, dar vă mulțumesc că m-ați invitat.”
  • „Îți înțeleg poziția, dar nu sunt interesat și trebuie să iau o pauză.”

În cele din urmă, trebuie să înveți să-ți prioritizezi propriile nevoi și să eviți interacțiunile cu persoane care te dezamăgesc constant.

citeste si despre: Cum să te vindeci de o relație narcisică cu flacăra geamănă

3. Este usor de profitat de tine

Un studiu publicat în Journal of Research in Personality a constatat că oamenii cu niveluri ridicate de anxietate , empatie și compasiune caută compania celor care sunt mai dominanti. Ei se supun de bunăvoie pentru a îndeplini cerințele altora.

Acest lucru îi face o țintă ușoară pentru tipurile dramatice de personalitate.

Deși poate fi o provocare, este esențial să trasezi limite stricte care înconjoară propria bunăstare. Câteva moduri de a realiza acest lucru:

  • Fii clar și specific. Spuneți clar comportamentul care este inacceptabil și care vor fi consecințele dacă granița este depășită.
  • Prioritizează-ți nevoile. Amintiți-vă că este în regulă să acordați prioritate propriei fericiri fără a vă simți vinovat pentru stabilirea unor limite care vă protejează sănătatea mentală și emoțională.
  • Învață să-ți ocupi spațiul . Este în regulă să spui nu solicitărilor sau invitațiilor care nu se aliniază nevoilor sau valorilor tale.
citeste si despre: Ce să faci când cineva îți depășește limitele

Stabilirea și menținerea limitelor sănătoase necesită practică și consecvență. Este în regulă să căutați sprijin de la prieteni de încredere sau de la un profesionist în sănătate mintală pentru a vă ajuta să echilibrați dorința de a fi drăguț și plăcut cu prioritățile dvs. de sănătate mintală.